هاست ایران یا خارج

از نظر منابع (رم و سی پی یو اختصاص داده شده به هر سایت)، سرویس های ایران و آلمان تفاوتی ندارند و فقط مکان آنها متفاوت است. البته سرورهای ایران از نظر سخت افزار قوی تر و جدیدتر هستند.

 
 
آپتایم سرورهای آلمان بالاتر است چون شبکه قویتری دارد. ولی آپتایم ایران هم بد نیست و در طول چند سالی که کار میکنیم مشکل خاصی نداشتیم. گاهی اوقات بدلیل حملات ddos ممکن است دسترسی سرویس های ایران از خارج کشور مسدود شود که پس از چند ساعت برطرف میشود. البته این موارد در طول چند سال اخیر خیلی نادر بوده است.
 
 
 
بعضی کاربران ترجیح میدهند سرویس آنها در ایران باشد یا بالعکس. مثلا زمانهای خاص ممکن است اختلالاتی در اینترنت کشور ایجاد شود و فقط سایتهایی که داخل کشور قرار دارند باز شوند. یا گاهی اوقات بعضی درگاههای پرداخت فقط برای هاست هایی که داخل کشور هستند باز میشوند.
 
سرویس‌های داخل ایران طی سالهای اخیر به نسبت قبل کیفیت بسیار بهتری دارند. سایت طلاهاست هم در حال حاضر در داخل کشور میزبانی میشود.
 
 
بعضی کاربران هم بدلیل تحریم تمایل دارند سرویس آنها در خارج از کشور باشد. یا مثلا کاربرانی که از ربات های تلگرام استفاده میکنند. (چون تلگرام در ایران قابل دسترسی نیست)
 
 
 
اگر اکثر کاربران شما در داخل ایران هستند، پیشنهاد ما این است که از هاست ایران استفاده کنید.
با این حال میتونید بیشتر تحقیق کنید یا با توجه به توضیحات فوق سرویس مناسب خود را انتخاب نمایید.